یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
بندرعباس

حوزه/ معاون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان به همراه مدیر روابط عمومی این مجموعه با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ناوسالاریکم فرامرز شهمرادی در این دیدار با اشاره به ظرفیت بی بدیل کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، از فعالیت های صورت گرفته در سطح کانون ها در رابطه با نکوداشت دفاع مقدس قدردانی کرد.

وی همچنین به تشریح نقش مساجد در دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: مساجد در سازماندهی و اعزام نیروهای داوطلب بسیجی به میدان های نبرد و همچنین پشتیبانی از جبهه و جنگ نقش موثری داشتند.

معاون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان هدف از این دیدار را درخواست همکاری هرچه بیشتر و هدفمندتر کانون های فرهنگی هنری مساجد در اجرای برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس و همچنین برگزاری برنامه ها با موضوع دفاع مقدس در طول سال ذکر کرد.

وی از ابلاغ زمانبندی ویژه دفاع مقدس به ویژه تجلیل از پیشکسوتان و فعالان عرصه دفاع مقدس از طریق مکاتبه، کانال های ارتباطی و گروه های فضای مجازی توسط ستاد هماهنگی کانون ها به همه کانون های مساجد، فضاسازی شامل نصب پلاکارد و بنر و تولید و پخش نماهنگ، تهیه و نصب و بیان وصایای شهدا در کانون ها و مساجد، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی با عنوان هفته دفاع مقدس و مستندسازی فعالیت ها به عنوان مطالبه اداره کل حفط آثار از مجموعه کانون های مساجد نام برد.

اسلام خواجه ای، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت و از خودگذشتگی و حماسه بزرگ ملت ایران است.

وی به نقش مساجد در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین پشتیبانی از دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: پس از هشدارهای مقام معظم رهبری در رابطه با شبیخون فرهنگی دشمن و با مصوبه شورای عالی انقلاب، کانون های فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور راه اندازی شد و تا به امروز در زمینه خنثی سازی توطئه های دشمن در جنگ نرم نقش بسزایی ایفا کرده اند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ادامه داد: هرساله همزمان با هفته دفاع مقدس برنامه های متنوع و اثرگذاری در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اجرا می شود و امسال برنامه ویژه ای با محوریت کانون های مساجد شرق شهرستان بندرعباس در کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) روستای گرده صفرباقری برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، بهره گیری از ظرفیت جوانان شرکت کننده در طرح راهیان نور به ویژه طلاب در بحث روایتگری ویژه برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اکران فیلم های مرتبط با دفاع مقدس در کانون ها، اجرای سرود و نمایش با موضوع دفاع مقدس، معرفی کتاب های شاخص مرتبط با دفاع مقدس در ویژه برنامه شنبه های با کتاب، مسابقه کتابخوانی و مسابقه نقاشی با موضوع دفاع مقدس از مهمترین برنامه های کانون ها در هفته دفاع مقدس است.

گفتنی است؛ یکهزار و 63 کانون فرهنگی هنری با عضویت بیش از 140 هزار نفر از نوجوانان و جوانان در مساجد شهری و روستایی استان هرمزگان فعالیت می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha